Friday, December 18, 2020

BBN3402SATU2020: MINGGU 8 TWITTER





Kadangkala anda ingin mengucapkan sesuatu yang buruk, akan tetapi anda tahu lebih baik dibiarkan sahaja. Jikalau anda melakukannya, anda berkemungkinan akan menyesal dengan percakapan dan perbuatan anda. Ianya merupakan cabaran yang baik untuk menguji kesabaran, tetapi anda mesti menenangkan fikiran anda sendiri. Allah s.w.t akan menjaganya.



Bangun setiap pagi dengan nikmat kesegaran dan mempunyai sikap baru. Ingat, tidak ada yang menjanjikan hari baru. Oleh itu, jangan sia-siakan peluang yang telah ditentukan oleh Allah s.w.t pada hari itu. Percayalah bahawa Dia hanya mahukan kebaikan untuk anda. Mempunyai sikap bersyukur akan menentukan bagaimana anda menjalani kehidupan anda.




Allah s.w.t akan memberikan apa yang anda mahukan apabila waktunya tiba. Sekiranya ia baik untuk anda, Dia akan memastikan bahawa anda mendapatkannya. Sekiranya itu buruk bagi anda, Dia akan menjauhkannya dari anda. Jangan sesekali berfikir bahawa Dia tidak mendengar anda.




Belajarlah untuk bersikap adil. Sesungguhnya Allah s.w.t mengasihi mereka yang bersifat adil. Kadangkala anda tidak suka seseorang itu kerana orang lain katakan mengenai dirinya. Tetapi ternyata dia ialah orang yang baik. Oleh itu, jauhkan diri daripada mempunyai sifat negatif. Beri peluang kepada semua orang!




Latih diri anda untuk menjadi kurang marah dan bertindak keterlaluan terhadap semua yang diperkatakan tentang anda. Setiap komen, setiap reaksi, setiap kritikan; bawa kesemuanya ke dalam langkah anda. Ingat, diam tak bermaksud tak bersuara. Gunakan tenaga anda untuk perkara yang sangat memerlukan penglibatan anda!






Sumber:  Akaun Twitter Rasmi Mufti Menk  (https://twitter.com/muftimenk?s=08)





BUKTI KEHADIRAN PADA MINGGU 8







No comments:

Post a Comment