Wednesday, December 23, 2020

BBN3402SATU2020: MINGGU 9 WACANA





NUR ATIKAH BINTI SABIHIN
195375



TEKS ASAL

[1] Keluarga


Saya berasa puas hati

Menolong ibu bapa setiap hari

Bermula di pagi hari

Sehingga malam nanti


Ibu bapa yang disayangi

Saya tetap berhati-hati

Menjaga budi pekerti

Keluarga saya yang dicintai


Saya sayang ibu dan bapa

Abang, kakak, adik dan saudara

Mereka semua ada bersama

Semasa saya memerlukan mereka


TERJEMAHAN BAHASA INGGERIS

[1] Family

I feel satisfied

Helping parents every day

Starting sunrise

Until sleep time

 

Dear parents

I remain carefully

Maintain good manners

My beloved family

 

I love my parents

Also my siblings and relatives

They are all there together

When I need each other




Rujukan: Normaliza Abd Rahim. (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplkasi. Terengganu: Penerbit UMT.







BUKTI KEHADIRAN PADA MINGGU 9



No comments:

Post a Comment